Pazartesi, Mayıs 11

Bit Pazarına Nur Yağmış, Eskiye Rağbet Artmış

Tüketmeyi seviyoruz hatta tüketemeyeceğimizden daha çok alıyoruz. Herşeyimiz yeni, şıkır şıkır modaya uygun olsun istiyoruz.Buzdolabımız dolsun taşsın, hatta yiyemeyeceğimizden fazlası dolabımızda olsun istiyoruz. Sonuç; modaya uygunlar iki ay sonra modası geçmiş olarak dolaplarda makus talihlerine bırakılırken, buzdolabındakileri de çürütüp atıyoruz.Bu huyumuzu son zamanlarda daha iyi anladım. Pazar günü İngilizlerin "Carboot sale" dedikleri, bana göre bizim "bit pazarının nur yağmış" durumundaki ikinci el pazarına gittim.Doğrusunu söylemek gerekirse bu kadar eğleneceğimi düşünmüyordum. O bölgede yaşayan bütün mahalleli toplanmış eskilerini, artık evlerinde görmek istemedikleri neleri var, neleri yoksa çıkarmış satıyorlardı. Kıyafet, elektronik eşya, kitap, biblo, kap kacak yani bizim dolaplardaki makus talihlerine bırakılmış olan neleri var, neleri yoksa oraya getirmiş ,talipleri için bekletiyorlardı. Talepde küçümsenmeyecek boyuttaydı, neredeyse bütün mahalleli oradaydı. Özellikle çocuklarını almış gelmişlerdi çünkü çoğu aile çocuklarının eski oynamadıkları oyuncakları ile çocuklarına artık küçük gelen kıyafetlerini satıyorladı ki bu çok hoşuma gitti. Çocuklar çabuk büyüyor, kıyafetleri çabuk küçülüyor ve kendilerine ait oyuncaklardan çabuk bıkıyorlardı ve komşunun çocuğunun oyuncağına göz dikiyorlardı. İşte pazar günü mahallenin büyüklerine olduğu kadar, küçükleri içinde büyük bir fırsattı. Kimi ailesine yardım edip, kazandığı para ile komşunun kızının eski barbie bebeğini almayı planlarken, kimisi de oradan oraya koşuyor nereye bakacağını şaşırmış durumda eğleniyordu.


Dogrusu bende çocuklar gibi şendim, volkswagen şekilde eski model karavan şeklinde tuzluk takımı ile, vosvos araba şeklinde kurabiye kabı aldım. Eve gelip internetten baktım ve aldığım bu şirin üçlü, internette aldığım fiyatın tam üç katına satılıyordu.Vosvos sevdalısı kolleksiyon sahipleri bu üç parça için hiç de küçümsenmeyecek bir fiyat ödeyebilirdi. Tam anlamıyla "bit pazarına nur yağmış, eskiye rağbet artmışdı":-)

Justify FullBu konuda biz neler yapabiliriz, daha az tüketerek, daha az para harcayarak (ki şu ekomik kriz ortamında hepimiz için önemli), hem sevinip hem de nasıl karlı cıkabiliriz diye düşündüm ve kısa öneriler, bazı bilgiler topladım. Aşağıdaki önerileri ve bilgileri kullanarak sizde bit pazarına nur yağdırabilirsiniz;

1) Öncellikle internet üzerinde ikinci el eşyalar alabilir hatta açık artırmalara katılabilirsiniz. Mesela yurtdışında bulunanlar için www.ebay.com, Türkiye bulunanlar için www.gittigidiyor.com bu konuda güvenli alışveriş sayfaları.
2) Özellikle İngiltere'de bulananlar için bölgelerindeki carboot sale (yani bizim bit pazarının nur yağmış hali:-) alanlarını bulmaları için www.carbootjunction.com'u önerebilirim.
3) Türkiye için araştırdım fakat bit pazarlarının nerelerde olduğuna dair sağlıklı bir bilgiye ulaşamadım. Sanırım bizim eski bit pazarlarına rağbet kalmamış.Eğer bölgesinde bit pazarlarını, ikinci el eşya satan yerleri bilenler varsa buradan paylaşırlarsa çok güzel olur.
4) Son olarak bir öneri daha ve sanırım bunu herkes kolaylıkla yapabilir. En yakın arkadaşımızla onun artık bıkmış olduğu eşya veya kıyafetleri ile bizim bıkmış olduklarımız değiş, tokuş yapabiliriz. Ya da en yakın yardım kuruluşuna bizim dolaplarda hala yeni yeni duran kıyafetlerimizi bağışlayabilir, o gün iyi bir şey yapmış olamanın ve başkalarına yardım etmiş olamanın verdiği mutlulukla günümüzü güzel yapabiliriz..

1 yorum:

  1. kapitalzim toplumunun en onemli ve problemli ogesi TUKETIM...:)Gereginden fazla alip tuketemeden modasi gecen giysilerimiz vardir belki dolabda..bit pazarının nur yağmış hali yani `carboot sale` buradada GoodWill olarak geciyor..ikinci el her bedende az kullanilmis kaliteli ceket, pantalon, kazak ve bir cok arac gerec..elektirik ve elektronik esya eski dvd filmler..ve cok gelismis buralarda..hemenhemen her kasabada var..seninde dedigin gibi artik isimize yaramayan yada evimizde gormek istemedigimiz bir giysi, arac gerec gibi seyleri internet ile degis tokus yapilabilir yada ebay den ikinci el bir cok urun gozden gecirilebilir..guzel bir hafta sonu olmus senin icin..teskekkurler paylastigin icin

    YanıtlaSil